اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

در گفت‌وگو با فارس

معینی: باید با تیم زیر 23 سال به بازی‌های آسیایی برویم/ کشور ما پذیرش عدم موفقیت را ندارد

سرپرست کمیته جوانان و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال، گفت: همه کشورها سخت کار می‌کنند و فوتبال در سطح دنیا به پیشرفت گسترده‌ای رسیده است. می‌توان گفت همه گروه‌ها سخت هستند و شرایط نزدیکی دارند.

معینی: باید با تیم زیر 23 سال به بازی‌های آسیایی برویم/ کشور ما پذیرش عدم موفقیت را ندارد

فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد هم گروهی تیم امید با عربستان، کره شمالی و میانمار، گفت: همه کشورها سخت کار می‌کنند و فوتبال در سطح دنیا به پیشرفت گسترده‌ای رسیده است. می‌توان گفت همه گروه‌ها سخت هستند و شرایط نزدیکی دارند. همه تیم‌ها باید نهایت تلاش خود را بکنند تا به مرحله بعد راه پیدا کنند. مهمتر از همه رسیدن به جمع سه تیم اول و کسب قهرمانی است. بازی های آسیایی اهمیت خاصی برای کشورها دارد. برخی کشورها از این فرصت برای آماده کردن تیم المپیک استفاده می کنند و ما هم با وجود داشتن چنین تفکری دوست داریم موفقیت خوبی هم در این مسابقات داشته باشیم. باید سخت و خوب تمرین کنیم و از حریفانمان به شناخت خوبی دست پیدا کنیم تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی افزود: عربستان حریف سختی است و همیشه برای ما یکی از تیم‌های مهم و مشکل‌سازی در آسیا بوده است. کره شمالی یک تیم سر سخت است. با وجود اینکه شناخت از این حریف سخت است آنها بسیار قوی هستند. البته میانمار تیم خوبی است.

سرپرست کمیته جوانان و عضو کمیته فنی در مورد اینکه با تیم امید همکاری لازم صورت نگرفته و با این گروه سخت به نظر می‌رسد اهمیت این موضوع بیش از قبل است، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در سطح دنیا همکاری بازیکنان و باشگاه‌ها با تیم‌های ملی است. باید چاره‌ای اندیشید. برای اینکه شرایط بهتری ایجاد شود نیاز به تعامل و همکاری گسترده است. فکر می‌کنم این مسئله با نشست و گفت و گو با مسئولان فدراسیون باشگاه‌ها امکان دارد. 90 درصد از باشگاه‌ها تعامل خوبی داشتند و حمید استیلی در صحبت خود این مسئله را بیان کرد. امیدوارم این همکاری بیشتر هم شود.

معینی در مورد اینکه بالا بردن حساسیت بازی با عربستان تمرکز تیم امید را از سایر حریفان منحرف نخواهد کرد، گفت:‌ امروز بیش از یک ساعت در مورد موفقیت‌ تیم‌ها در جام جهانی فکر می‌کردم و مطالب مختلفی به ذهن من رسید. فوتبال همه چیز دارد. برای یک تیم بزرگ هم شکست وجود دارد. دید کره جنوبی مقابل آلمان به پیروزی رسید. ژاپن از تیم قدرتمند بلژیک دو گل پیش افتاد. این مسائل به ما چیزی را می‌گوید. تیم‌هایی که آمادگی خوبی از لحاظ روانشناختی داشته باشند و در لحظات بحرانی بازگشت به اولیه ذهنی خوبی داشته باشند می‌توانند موفق باشند. حالا تیم مقابل می‌تواند عربستان، اسپانیا و پرتغال باشد. باید مقابل همه حریفان آمادگی ذهنی و حساسیت لازم را ایجاد کرد تا آنها بتوانند قابلیت و استعداد خدا دادی خود را نشان دهند.

وی در مورد اینکه تیم امید ایران قصد دارد از بازیکنان زیر 21 سال استفاده کند و آیا این مسئله به دلیل استفاده حریفان از بازیکنان زیر 23 سال مشکل ساز نخواهد شد، گفت: این بستگی به اهداف کشورها دارد. کشورهای کمی با توجه به ظرفیت پذیرش جامعه  در مقابل ناکامی این تصمیم را اتخاذ می‌کنند. به نظر من در کشور ما این پذیرش وجود ندارد. باید از تمام نیروهایمان از تمام توان استفاده کنیم. بعد از بازی‌های آسیایی باید تیم المپیک را درست کنیم و در ساختار تیم نفراتی را بیاوریم که بتوانند در رقابت‌های المپیک بازی کنند. باتوجه به برگزاری دیدارهای مقدماتی انتخابی المپیک تا پایان اسفند فرصت کافی برای این کار وجود دارد. 

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه آیا او اعتقاد دارد باید با تیمی با سن قانونی مسابقات، به میدان رفت تا با شکست تیم در مسابقات تاثیر این مسئله به مسابقات انتخابی المپیک کشیده نشود، گفت: تمام این مسابقات برای ارتقای فوتبال در رده بزرگسالان است. تمام این زیرساخت‌ها در مسابقات نوجوانان، جوانان، امید و ... برای رشد و پیشرفت است تا وقتی به رده بزرگسالان برسند کیفیت بالایی داشته باشند. اگر ما نیست پرورش داریم باید هدف گذاری کنیم. کشورهای خیلی کمی با بازیکنان زیر 21 سال حضور پیدا می‌کنند. این بستگی  به نظر مسئولان عالی رتبه ورزش دارند که هدف گذاری تیم را مشخص کنند.

معینی در مورد اینکه آیا او موافق حضور بازیکنان زیر 23 سال است، تصریح کرد: بله همینطور است. جامعه ما موفقیت می‌خواهد. ما باید این راهکار را با یک استراتژی خوب و منطقی دنبال کنیم.

وی در مورد اینکه تیم امید ایران سال قبل تجربه تلخی داشت و در رقابت‌های انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا با تیم جوانان شرکت کرد و بعد از حذف امیر حسین پیروانی از سمت خود کنار رفت، اظهار داشت: پیروانی یکی از مربیان خوب فوتبال ایران است. او خیلی زحمت کشید و در تیم جوانان موفقیت زیادی داشت. با آن تیم در سال قبل همکاری لازم نشد. فرصت برای آماده سازی بسیار کم بود و مشکلات بسیار زیادی به وجود آمد. بهترین بازیکنان ما به خاطر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار تیم نیامدند. همه این مشکلات باعث شد در آن مسابقات نتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول